Home

Nearshore services

Products

Client Communications Management
KEY FIGURES
Projects
1700+
IT Professionals
920
Certifications
735
Clients: Financial Services
85+
Clients: Public Sector
30+
Clients: Other Industries
+25

Links at the EDW Italian Securitization Event
The periodic event organized by European DataWarehouse on the latest regulatory and normative updates in securitization and beyond. Links presented the EIKO solution and the opportunities for using this solution for credit transfer on the blockchain.

LINKS FORGES A STRATEGIC PARTNERSHIP WITH CSE
Links and CSE have signed a binding agreement for the acquisition by CSE of a qualified minority stake in LINKS' share capital to address the new market challenges.

Invisible Business: our new program of research and innovation
Innovation and change create value over time. With the Invisible Business innovation program, aimed at research in the banking and financial services sector, we are committed to rethinking the concept of interaction between public and private organizations and end-users, making it increasingly intangible.
BENEFITS OF PARTNERING WITH US
Efficiency and Risk reduction
Over the past 25 years, our compnay has been instrumental in enhancing customer experience, optimizing operational efficiency, strengthening risk management practices, and driving innovation and digial transformation initiatives for numerous Italian sectors.
Implementation capabilities
Coupled with our advisory expertise, our company offers a diverse range of professional profiles and services, ensuring scaling capabilities, seamless project execution and application management, mitigating risks for your company.
Competitive Advantage
With our proven track record of serving clients in the same sector, your company can harness our industry-specific expertise to scale effectively, optimize operations, enhance productivity and achieve a sustainable competitive advantage in the marketplace.

Digital Lounge
Competence center
Non è sufficiente digitalizzare la banca, occorre ripensare i modelli di riferimento con scelte coraggiose, configurare servizi sempre più personalizzati e dall’elevata User Experience, facendo leva sulle possibilità offerte dal digitale per alimentare la crescita.
Solutions
- Mobile & Internet banking
- Onboarding
- Digital Corporate
- Scopri le altre soluzioni

Nearshore
Competence center
Le nostre soluzioni di Open Lending sono principalmente orientate al supporto dei processi del credito, sul quale abbiamo una forte specializzazione sui processi di governance, di vendita e post-vendita, soprattutto per la cessione del quinto dello stipendio.
Solutions
- OpenCQ
- EIKO
- OLOS
- Scopri le altre soluzioni

ServiceNow
Competence center
Proponiamo soluzioni volte a migliorare il rapporto tra amministrazione e cittadini, velocizzando i tempi d'erogazione dei servizi e semplificando la burocrazia, considerando che l’innovazione ha un ruolo determinante poiché le interazioni avvengono tramite smartphone, canali social e portali online.
Solutions
- eGovernment
- Formazione e Lavoro
- Turismo e Cultura
- Scopri le altre soluzioni

Infrastructure Services
Competence center
Operiamo nell’ambito della progettazione, realizzazione, gestione e innovazione dei sistemi IT. Lavoriamo al fianco dei nostri clienti per garantire che l’orchestrazione e la modernizzazione dell’infrastruttura tecnologica costituisca una solida base di supporto per lo slancio competitivo e la creazione di valore.
Solutions
- Cloud Computing
- Cyber Security
- IT Services
- Scopri le altre soluzioni

A.I. & IoT
Competence center
Ottimizzazione di processi complessi di business intelligence, efficienza energetica, building automation, monitoraggio di impianti civili e industriali. Con le nostre competenze supportiamo le aziende alla ricerca di innovazioni di processo e di prodotto con il paradigma della quarta rivoluzione industriale.
Solutions
- IoT, digital twins and edge/cloud data analytics
- AI-based control decision support systems
- KPI and information extraction in complex process
- Scopri le altre soluzioni

Salesforce
Competence center
La nostra strategia è customer-centric, orientata a soddisfare le esigenze dei nostri clienti anche dopo l’implementazione di Salesforce, accompagnandoli passo dopo passo per tutta la durata del rapporto, mettendo a disposizione l'esperienza acquisita e tutto il nostro know-how.
Solutions
- Assessment e implementazione
- Content Strategy e Inbound Marketing
- Reporting e Analisi
- Scopri le altre soluzioni

Links Innovation Hub
We invest in research projects to develop new technologies and innovative digital solutions to increase our value proposition.